Page d'accueil > Evénements
18 décembre 2011

Grande Musica in Esposizione offers the performance of some major compositions by Schubert and Mozart in the historic setting of the Sala Pietro da Cortona in the Capitoline Museums

10 décembre 2011

The minimalist, airy and charming space of the Exedra of Marcus Aurelius hosts the music of one of the most popular and eclectic pianists in Italy, Danilo Rea.

28 novembre 2011

A performance based upon Donna Olimpia's life.

Un nuovo modo di vivere la visita al museo
24 novembre 2011 - 15 janvier 2012

Ai Musei Capitolini, il più antico museo pubblico del mondo, per la prima volta in Italia viene utilizzata l’innovativa tecnologia NFC per fornire informazioni sulle opere esposte tramite i telefoni cellulari Samsung Star NFC.

19 novembre 2011

Performance in the framework of the "Musei in Musica" series of events

The art of harpsichord in the Italian and European seventeenth century
18 novembre 2011

The event "Note d'Autunno" offers an intense journey through the impressions evoked by the works of art on display at the Capitoline Museums and the emotions aroused by a particularly rich and challenging music programme.

Gian Lorenzo Bernini, Bust of Medusa, from Capitoline Museums of Rome to the Legion of Honor - Fine Arts Museums of San Francisco
Fine Arts Museums of San Francisco
17 novembre 2011 - 19 février 2012

2011-2013: The Eternal Masterpieces in the United States.

The art of harpsichord in the Italian and European seventeenth century
11 novembre 2011

22 octobre 2011 - 7 janvier 2012

Tornano dal 22 ottobre le aperture serali straordinarie del sabato.

20 octobre - 22 décembre 2011
19 octobre 2011

The event is part of the "Roma in Scena - Fall 2011" series of initiatives and pays tribute to the figure of Pope John Paul II, the first Pontiff who has officially recognized the Armenian genocide occurred in Turkey during World War II.

20 septembre 2011

Dramatized reading in the framework of the "Estate nei Musei" series of initiatives.

18 septembre 2011

17 septembre 2011

12 - 13 septembre 2011

Courtyard of Palazzo dei Conservatori
10 septembre 2011

Courtyard of Palazzo dei Conservatori
9 juillet 2011

8 juillet 2011

Ai Musei Capitolini 9 abiti e acconciature realizzati dall’Accademia di Costume e di Moda di Roma ispirati alla mostra in corso "Ritratti, le tante facce del Potere".

Cortile di Palazzo dei Conservatori
8 juillet 2011

Musei Capitolini, Pinacoteca Capitolina – Sala di Santa Petronilla
23 juin - 15 septembre 2011

On display an extraordinary masterpiece by Rembrandt van Rjin (1606 – 1669), through an exchange with the National Gallery of Canada in Ottawa.

Palazzo Nuovo - Sale Didattiche
21 juin 2011

Il disegno in condizione di deprivazione visiva è una pratica sperimentale che nasce con le Avanguardie Storiche e che attraversa tutto il Novecento, con lo scopo principale di evitare la simulazione di spontaneità.

National Gallery of Art in Washington, DC
8 juin - 5 septembre 2011

“The Dream of Rome” – The Capitoline Venus. June 8 through September 5, 2011, from the Capitoline Museums in Rome to the National Gallery of Art in Washington, DC.

Final show
Musei Capitolini - Tabularium
20 mai 2011

Scheduled for Friday, May 20, 2011, 9.30 pm, at the Capitoline Museums by the Tabularium, the final show of the special education project "Teatro e Museo" (Theater and Museum). The students of the Liceo Augusto play Shakespeare's "Julius Caesar" wearing costumes made by the students of the Liceo Artistico Ripetta.

14 mai 2011

In the framework of the "Night of Museums 2011"

21 avril 2011

Concert for Roma Capitale on the occasion of the 150th Anniversary of the Unification of Italy.
An event by Associazione Orazio Vecchi
Conductor: Alessandro Annibballi

19 avril 2011

An event by Rivista delle Nazioni

March 16, 2011: Special and free late night opening of the Museum for “Three-coloured (Green, White and Red) Night” from 8.00 pm to 2.00 am (last admission 1.00 am).

17 février 2011

Presentazione dei risultati del progetto che ha coinvolto per un anno 40 volontari del Servizio Civile Nazionale.
Tra le grandi novità la valutazione del rischio antropico, effettuata per la prima volta in Italia.

8 janvier 2011

The first Christmas of Roma Capitale lights up the city through culture, solidarity, art and entertainment.